Nieudany sylwester? UOKiK przypomina i radzi
2021-12-27, Adwokat Kamil Draga
Nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi? Ta kultowa wypowiedź z filmu Barei jest chyba znana każdemu. Wykpiwała i obrazowała ona podejście do konsumenta (klienta) w minionym ustroju. Wszelako chyba również dzisiaj jakiś problem z opisanym tam postępowaniem "placówki kulturalno-rozrywkowej" ma miejsce, skoro UOKiK przypomina o odpowiedzialności szatni, w której zostawia się odzienie wierzchnie itp.
A co jeśli zabawa sylwestrowa nie okazała się tak okazała, jak miała być zgodnie z zapewnieniami organizatora - czy wtedy konsument może czegoś się domagać i z jakiego tytułu? O ile niespełniająca czyichś gustów i wymagań muzyka grana na takiej imprezie, to - póki co - rzecz niepodlegająca reklamacji, warto zapoznać się mimo wszystko z szeregiem porad i wskazówek, jakie UOKiK zebrał, mając na uwadze obecny czas świątęczno-noworoczny oraz kłopoty, które mogą się pojawić z codziennym życiu konsumenta. Prezentacja ta znajduje się na stronie w/w urzędu pod następującym linkiem:
https://www.uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=18143